۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳

امام جمعه ارومیه تاکید کرد؛

لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در جهاد تبیین

لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در جهاد تبیین

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر لزوم تبعیت از روش های شهید مطهری در زمینه جهاد تبیین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با اعضای شورای تربیت و تعالی سپاه شهدای استان که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی برگزار شد، بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد، گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل کرده و شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر در زمینه فلسفه وارد شده و تفسیر قرآن هم انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه شهید مطهری در قید و بند ظواهر نبود، در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد، گفت: تألیف کتب در زمینه مبانی حقوقی زن و حجاب را در کارنامه پربار و سراسر تلاش و جهاد ایشان می‌بینیم.

انقلاب اسلامی برپایه اعتقاد و عقیده بنیان شده است

وی با بیان اینکه شهید مطهری فقط به زمینه‌هایی که در آن تخصص داشتند و نگرش علمی داشتند، وارد می‌شدند، گفت: حال آنکه شاهد هستیم، مرسوم است، افرادی که هنوز دانش کافی در یک موضوع ندارند، ولی به نگارش کتاب و مقاله روی می‌آورند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: نه‌تنها انقلاب بلکه دین ما نیز بر پایه اعتقاد و عقیده بنیان نهاده شده است، پس در همه رساله‌های فقها نیز به این نکته اشاره شده، که در اصول دین تقلید جایز نیست، ولی در فروع دین تقلید امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در یکی از دیدارهای اخیر خود با نسل جوان این موضوع را تصریح کردند که «باید از طریق مطالعه آثار شهید مطهری، بهشتی و مصباح باورهای خود را تقویت کنید». حجت‌الاسلام قریشی

امام‌خمینی ظلمت را به نورانیت تبدیل کرد

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: بنیان انقلاب براساس مباحث دینی، اعتقادی و ارزش‌های الهی است، دشمنان شبانه‌روزی برای ضربه زدن به انقلاب تلاش می‌کنند، اما این باورها باعث می‌شود، کشورمان در مقابل انواع آسیب مصون بماند.

وی با بیان اینکه در سایه مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر انسان‌های وارسته، الهی و خدایی این انقلاب به پیروزی رسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد، گفت: حضرت امام خمینی در قرن ظلمانی که بشریت به قهقرا می‌رفت، انقلاب را به پیروزی رساند و ظلمت را به نورانیت تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه، امام خمینی ملت ما را در یک مسیر سراسر نور و رحمت قرار داد، گفت: خداوند متعال را به خاطر وجود ارزشمند و تکرارنشدنی امام خمینی و مقام معظم رهبری شاکر هستیم.

نشست‌های تبیین اندیشه‌های شهید مطهری برگزار می‌شود

وی ادامه داد: همچنین در خلال همه این سال‌ها علمای دیگری همچون شهید مطهری نقش‌آفرینی کردند، ایشان کتب‌های مختلفی با قالب‌های گوناگون در زمینه‌های متنوع اعم از حجاب، مادی‌گری و … طبع و نشر کرده‌اند و در عرصه‌های مختلف سینه سپر کرده و به شبهه‌ها پاسخ دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه به مناسبت شهادت استاد مطهری از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی نام‌گذاری شده است، گفت: در این مدت آئین تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، دیدار با خانواده معظم شهدا، نشر کتب شهید مطهری، برپایی نشست‌های تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، حضور هادیان سیاسی در مدارس و … در مرکز استان و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

کد خبر 5767676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha